Sunday 8 November 2015

Brändättyä yritystoimintaa

Hyvää Isänpäivää kaikille isille! Nyt on ns takki tyhjä. Olen kahvittanut puolisoni lapset perheineen (13 henkilöä) ja nyt rauha on laskeutunut majaamme. Aamu alkoi runsaan tunnin salitreenillä ja sitten onkin ollut hulabaloota kotona. Nyt kun vihdoin istahdan koneen äärelle tuntuu siltä, että kaikki muu paitsi perhe on turhaa! No, näinhän ei tietysti ole, joten kääritäänpä hihat! 

Olen edelleenkin hyvin kiitollinen saamastani sertifikaatista: Tutkitusti tyytyväisimmät asiakkaat 2015! Josta kirjoitin blogin viikko sitten. Näin suuren meriitin äärellä sitä nöyrtyy ja miettii sitä matkaa, jonka on yrittäjänä taittanut tähän päivään. Kaivoin esiin tekstit, jotka laadin vuonna 2012 suorittaessani Yrittäjän ammattitutkintoa. Olen kirjoittanut yritykseni brändäämisestä seuraavaa: 
Lisa Sounion (2010)  sanoin: ” Brändi on pärstää ja sielua” eli brändi = kohteen herättämä mielikuva + itse asia tai tuote. Brändi koostuu siis pärstästä eli ulkoisesti näkyvistä asioista ja sielusta eli henkilön persoonasta, taustasta, historiasta ja käytöksestä.
  Sairaanhoitopalvelu-Leenan brändi on henkilöitynyt minuun, osaamiseeni, persoonaani, tapaani olla vuorovaikutuksessa ja kohdata potilaitani / asiakkaitani. Se on kokonaisvaltaista ihmisen kohtaamista, jossa jokaisessa kontaktissa on vahvasti läsnä toimintaani ohjaavat arvot. 
Yritykseni ARVOT
 Rehellisyys – Toiminta on rehellistä ja avointa.
·     Luottamus – Luottamuksellinen hoitosuhde on toimivan vuorovaikutuksen perusta.
Kunnioitus – Yksilön kunnioittaminen, jokainen on elämänsä paras asiantuntija.
Kollegiaalisuus – Verkostoituminen on voimavara. 
Välittäminen – Aito läsnäolo ja kuunteleminen ovat hoitosuhteen perusta.
Asiantuntijuus – Jaettu asiantuntijuus kivun ja turvotusten hoidossa auttaa toteuttamaan missiota.
 Positiivinen ajattelu – positiivinen kannustus on voimavara.

Brändini on sinivalkoinen-värimaailma, täydennettynä ripauksella vihreää. Valkoinen väri mielletään puhtauden ja neitseellisyyden väriksi. Sininen on rauhoittava väri, joka saa ihmisen asettumaan ja ajattelemaan kaikessa rauhassa. Vihreät yksityiskohdat työhuoneen värityksessä luovat harmoniaa ja välittävät hyväntahtoisuutta. Vihreä merkitsee selkeyttä ja ymmärrystä. Hoitotilanteessa aito, kiireetön läsnäolo ja kuunteleminen ovat luottamuksellisen hoitosuhteen perusta. Dialogi, tarinat ja jaettu asiantuntijuus tarjoiltuna positiivisen asenteen ja huumorin kera luovat mieleenpainuvan henkilöbrändin. 
Vuonna 2012 Sairaanhoitopalvelu-Leenan visio oli olla tunnettu ja arvostettu kivunhoidon ja lymfaterapian asiantuntijapalveluita tuottava yritys vuoteen 2015 mennessä. Nyt se on saavutettu ja yrittäjän on helppoa hymyillä. Nyt kohti uusia tuulia ja haasteita, unelmat on tehty elettäväksi!












No comments:

Post a Comment